Delen Delen op Twitter Delen op LinkedIn Delen op Telegram Kopiëren Link Link gekopieerd Nike heeft een samenwerking aangekondigd met videogamemaker EA Sports die exclusieve virtuele middelen van Nike’s web3-marktplaatsplatform Swoosh zal introduceren in aankomende EA Sports-titels. In een verklaring van 1 juni kondigde Nike aan dat zijn ‘virtuele creaties’, een term voor NFT’s, de komende maanden zullen worden opgenomen in EA Sports-games. Specifieke gametitels die de virtuele goederen van Nike zullen bevatten, zijn echter nog niet bekendgemaakt. En dat geldt ook voor de lancering van de OF1 Collection. 🎉Bedankt aan alle 50K+ .SWOOSH-leden die hebben deelgenomen. We zijn morgen terug met een samenvatting van alles wat met OF1 te maken heeft. Oh, en we hebben een speciale aankondiging om 8 uur PDT. 👀Tot morgen .SWOOSH fam 🫡— .SWOOSH (@dotSWOOSH) 1 juni 2023 Het EA Sports-portfolio bevat topgames zoals FIFA, Madden NFL en NBA Live, die miljoenen gamers over de hele wereld aantrekken. Er wordt verwacht dat Nike NFT’s aanpasbare draagbare add-ons zullen zijn die spelers kunnen kopen om hun personage-avatars in de game te verbeteren.
De omzet stijgt terwijl Nike het potentieel van NFT’s verkent
Nike introduceerde zijn .swoosh NFT-platform in november 2022, maar lanceerde pas onlangs zijn eerste NFT-collectie begin 2023. Ondanks dat het exclusief was voor een select publiek, bracht het platform meer dan 92.000 NFT’s uit in zijn eerste collectie. De eerste release, Our Force 1, omvatte een NFT-airdrop, gevolgd door de verkoop van digitale schoenendozen die digitale sneakers onthulden. Volgens gegevens van Dune Analytics is Nike’s uitstapje naar NFT’s zeer lucratief gebleken, met een totale omzet van meer dan $ 186 miljoen sinds december 2021. Interessant is dat Nike heeft afgezien van expliciet verwijzen naar zijn op blockchain gebaseerde digitale verzamelobjecten als NFT’s. Dit standpunt is ondanks Nike’s overname van RTFKT, een prominente NFT-studio die gespecialiseerd is in virtuele sneakers, in december 2021. Het officiële Swoosh Twitter-account heeft met name het gebruik van de term NFT vermeden en verwijst in plaats daarvan naar productreleases als ‘virtuele creaties’. De interesse van EA in NFT’s is echter geen verrassing, aangezien CEO Andrew Wilson eerder hun potentieel in het vormgeven van de toekomst van de industrie heeft erkend. De integratie van Nike’s NFT’s in EA Sports-games markeert een belangrijke stap in de richting van een bredere acceptatie van cryptocurrencies en NFT’s in de gaminggemeenschap, waardoor spelers unieke kansen krijgen om hun game-ervaringen te personaliseren en te verbeteren met virtuele Nike-producten. Volg ons op Google Nieuws
Beyond Boundaries
0 reacties