Delen Delen op Twitter Delen op LinkedIn Delen op Telegram Link kopiëren Link gekopieerd De Britse Financial Conduct Authority (FCA) heeft nieuwe regels ingevoerd die cryptobedrijven verplichten om risicowaarschuwingen in advertenties op te nemen en een ‘afkoelingsperiode’ te bieden voor beginnende investeerders. In een beweging gericht op het versterken van de consumentenbescherming in cryptocurrency, verklaarde de Financial Conduct Authority (FCA), de Britse financiële waakhond, dat cryptobedrijven vanaf 8 oktober duidelijke risicowaarschuwingen in hun advertenties moeten opnemen. De nieuwe regelgeving schrijft ook voor dat deze bedrijven eerst – geef investeerders een “afkoelingsperiode”. Een typische risicowaarschuwing, volgens de FCA, zou klanten waarschuwen voor het potentieel van volledig verlies en het ontbreken van waarborgen “als er iets misgaat”. Bovendien zullen bedrijven die reclame maken voor crypto-activa, waaronder populaire cryptocurrencies zoals bitcoin (BTC), een pauzeperiode moeten bieden aan beginnende investeerders die willen investeren. Sheldon Mills, uitvoerend directeur van consumenten en concurrentie van de FCA, benadrukte dat de cryptosector grotendeels ongereguleerd blijft en een hoog risico met zich meebrengt. Ondanks deze risico’s is het cryptobezit in het VK tussen 2021 en 2022 verdubbeld, volgens het onderzoek van de FCA. Bovendien constateerde de FCA een toename van fraude met crypto-activa, waarbij de gerapporteerde crypto-zwendel escaleerde van 1.619 in 2019 tot 6.372 in 2021. De komende regelgeving maakt deel uit van een breder plan om crypto-regulering af te stemmen op traditionele activa zoals aandelen en obligaties, zoals onthuld door het VK Schatkist in februari. Volg ons op Google Nieuws
Beyond Boundaries
Arkham lanceert on-chain crypto data en blockchain intelligence marktplaats, ontvangt gemengde reacties
Delen Delen op Twitter Delen op LinkedIn Delen op Telegram Kopiëren Link Link gekopieerd, ook wel de Arkham Intel Exchange...
0 reacties