Het International Society for Technology in Education (ISTE)-programma zal zijn deuren openen voor de laatste editie van haar jaarlijkse meetup die op 26 juni 2023 zal plaatsvinden. De conferentie zal docenten, studenten en technologieliefhebbers uit over de hele wereld om kennis te delen en op te doen over de vooruitgang in technologie in de onderwijssector. De in Philadelphia gevestigde conferentie zal tot nadenken stemmende sprekers samenbrengen, waaronder Joyce Abbott, Tyler James Williams, Sawsan Jaber, de IDEA Teacher of the Year; en Sherry Lachman, het hoofd van Social Impact bij OpenAI. De op edtech gerichte conferentie zal ook veel bedrijven zien die werken aan onderwijs en technologie, waaronder TinyTap, een platform dat leren promoot via zijn create-to-earn-innovatie; Kahoot! EDU Inc., een web2-app waarmee iedereen zinvolle lessen kan maken, delen en hosten; Microsoft Inc, ASUS, Meat, T-Mobile, Samsung en meer. De conferentie heeft tot doel technologie in het onderwijs vooruit te helpen, en tijdens de conferentie van dit jaar zijn blockchain en web3 terugkerende thema’s in Philly. Deze technologie biedt een veilig, transparant en onveranderlijk platform. Het heeft het potentieel om een revolutie teweeg te brengen in het onderwijs en de manier waarop opvoeders en leerlingen met elkaar omgaan. Van het opslaan en delen van academische gegevens tot het aanbieden van directe cursussen, blockchain-technologie verandert de onderwijssector geleidelijk. In dit stuk bespreken we hoe blockchain-technologie de sector verbetert en hoe de ISTE-conferentie de toekomst van ed-tech kan vormgeven.
Hoe blockchain-technologie het onderwijs radicaal verandert
Blockchain-technologie transformeert verschillende industrieën, en niet zozeer de onderwijssector. Terwijl de beste edtech-leiders ter wereld elkaar ontmoeten tijdens het grootste onderwijsevenement, concentreren we ons op enkele van de voordelen die blockchain-technologie biedt aan onderwijsplatforms, scholen, universiteiten en onderwijsinstellingen die het evenement bijwonen. De omschakeling naar web3-leren staat nog in de kinderschoenen. De innovaties tot nu toe tonen echter het potentieel voor de technologie om een revolutie in de sector teweeg te brengen. Hieronder bespreken we hoe blockchain-technologie en de web3-industrie worden geïntegreerd in leerinstellingen en hoe de technologie een revolutie teweeg kan brengen in het onderwijs.
Prikkels om te leren
Blockchain-innovaties in het onderwijs hebben zich vooral gericht op authenticiteit en verificatie. Een van de belangrijkste revoluties in de ruimte is echter het stimuleren van leerlingen om deel te nemen aan de lessen. Als een van de toonaangevende bedrijven die deelnemen aan de ISTE 2023-conferentie, zet TinyTap zich in voor een revolutie in de edtech-sector. Voorheen een web2-applicatie, introduceerde het digitale tokenbeloningen om zijn leerlingen te stimuleren meer kennis op te doen op het platform. TinyTap is een dochteronderneming van Animoca Brands en maakt deel uit van het platform voor samenwerkend leren Open Campus. Dit door de gemeenschap geleide protocol voorziet in een moderne, wereldwijde en inclusieve educatieve ruimte waar docenten, makers van inhoud, ouders en leerlingen kunnen samenwerken. Als zodanig stelt het hen in staat om door gebruikers gegenereerde inhoud te maken, zoals educatieve games en cursussen, en te verdienen met hun inhoud. Het platform biedt verschillende leercursussen voor leerlingen van 2 tot 8 jaar, waaronder lessen wiskunde, tellen, kleuren, geld, spelling, wetenschap, natuur en ontwikkeling. Met de advertentievrije app kunnen docenten gamified cursussen maken. Met de integratie van blockchain kunnen deze makers en docenten een percentage van de inkomsten op TinyTap delen via de Publisher NFT’s, wat een extra bron van inkomsten voor de makers oplevert. Bovendien stelt een abonnementsmodel makers in staat om studenten kosten in rekening te brengen voor hun cursussen.
Verhoog studieleningen
Onderwijs is duur, vooral voor universiteits- en hogeschoolstudenten. Over de hele wereld verstrekken regeringen, banken en scholen veel studenten studieleningen over de hele wereld. Het proces om ze te geven kan echter omslachtig en fraudegevoelig zijn. Soms vinden deze instellingen het moeilijk om de leningpapieren te authenticeren, wat leidt tot fraude, waarbij een student de documenten kan vervalsen en gratis leningen kan krijgen zonder de intentie om te betalen. Blockchain-technologie kan worden gebruikt om fraude op te sporen en het vertrouwen tussen de partijen te behouden, waardoor fraude wordt voorkomen. Een van die toepassingen is de in Luxemburg gevestigde bank, Spuerkeess, die blockchain integreert in zijn studieleningsysteem als digitaal bewijs dat de lening authentiek is, en identificeert de student en het te betalen bedrag. Aan de andere kant is blockchain-technologie ook gebruikt om studieleningen op te halen met behulp van tokens. StudentCoin, een gedecentraliseerde applicatie gericht op het oplossen van uitdagingen in de onderwijsruimte, biedt studenten een platform om leningen aan te trekken, startups op te bouwen en tokens aan te bieden om hun studie te betalen. Zo maakt een toekomstige universiteitsstudent die het collegegeld moet verhogen een persoonlijk token aan op het STC-lanceerplatform. Eenmaal gelanceerd, kunnen STC-houders het token gebruiken om de munt van de student te kopen totdat de drempel voor hun collegegeld is bereikt. Zodra de student is afgestudeerd aan de universiteit en een baan heeft gevonden, wordt een deel van zijn salaris op het platform vergrendeld en gebruikt om de lening te betalen.
Verbeter de transparantie en verantwoording
Documentverificatie wordt steeds complexer en uitdagender voor instellingen, bedrijven en werkgevers vanwege de omslachtige processen die nodig zijn om ze te authenticeren. Dit heeft geleid tot een toename van fraude en manipulatie in de onderwijssector. Dit verhoogt de behoefte aan blockchain-technologie om academische documenten te certificeren en te verifiëren. Blockchain-technologie verbetert de transparantie en verantwoording, aangezien records van educatieve gegevens zoals transcripties, graden en certificeringen eenvoudig kunnen worden geverifieerd door iedereen op de blockchain. Door gebruik te maken van de blockchain van Cardano helpt Blockcademia, een gedecentraliseerd informatiesysteem voor het uitgeven en controleren van de authenticiteit van uitgegeven documenten, fraude en vervalsing van documenten in de academische sector tegen te gaan. Het platform authenticeert en deelt academische prestaties met volledige nauwkeurigheid, waardoor werkgevers vertrouwen kunnen hebben in de vaardigheden en kennis van sollicitanten.
Het bevorderen van een interactieve en boeiende leeromgeving
Ten slotte kan blockchaintechnologie ook leerlingen stimuleren en nieuwe kanalen creëren voor peer-to-peer leren. Het creëren van digitale badges en verifieerbare certificaten op de blockchain kan leerlingen helpen deze gemakkelijker naar het publiek uit te zenden. Door slimme contracten op te nemen, kunnen studenten beloningen verdienen met hun badges en certificaten, waardoor ze worden verleid om actief deel te nemen aan de cursussen. Geverifieerde badges en certificaten kunnen docenten belangrijke feedback geven, aangezien studenten worden gestimuleerd om deel te nemen, waardoor een boeiendere en interactievere leeromgeving ontstaat.
Wat heeft de toekomst in petto voor blockchain in het onderwijs?
Hoewel blockchain-technologie zich nog in de beginfase van implementatie in het onderwijs bevindt, is het potentieel om de transparantie, veiligheid en efficiëntie in het onderwijsecosysteem te verbeteren veelbelovend. Naarmate de technologie volwassener wordt en de acceptatie toeneemt, kunnen we meer innovatieve toepassingen van blockchain in het onderwijs verwachten, waardoor leerlingen, instellingen en werkgevers sterker worden. Door web3 en onderwijs te integreren, kan leren aantrekkelijker en leuker worden voor de lezer. Tegelijkertijd bieden stimulerende apps zoals TinyTap een markt voor docenten om boeiendere cursussen en leerinhoud te creëren. Openbaarmaking: deze inhoud wordt geleverd door een derde partij. crypto.news onderschrijft geen enkel product dat op deze pagina wordt genoemd. Gebruikers moeten hun eigen onderzoek doen voordat ze actie ondernemen met betrekking tot het bedrijf. Volg ons op Google Nieuws
Beyond Boundaries
0 reacties