Delen Delen op Twitter Delen op LinkedIn Delen op Telegram Link kopiëren Link gekopieerd Adidas, het wereldwijde kledingbedrijf, werkt samen met digitale artiest Fewocious voor een speciale sneaker-samenwerking die fysiek schoeisel combineert met NFT-technologie. De samenwerking omvat de release van 4.500 edities van een NFT-muntpas genaamd “Trefoil Flower”, die vanaf 22 juni exclusief kan worden verkregen via de OpenSea-marktplaats. https://twitter.com/adidasoriginals/status/1668621568552075270?ref_src= twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1668649496291467265%7Ctwgr%5Ea4ab03477f0400273313b79af81c033800882495%7Ctwcon%5Es2_&ref_url=https%3A %2F%2Fdecrypt.co%2F144457%2Fadidas-onthult-sneaker-collab-nft-artist-fewocious
NFC-tags ingebed in elke sneaker
In een aankondiging van 13 juni ging Adidas naar Twitter om het nieuws te delen van hun NFT-samenwerking met Fewocious, de artiest die erkenning kreeg voor het behalen van $ 50 miljoen aan levenslange verkopen, en samenwerkingen met RTFKT (eigendom van Nike), en de veilinghuizen Christie’s en Sotheby’s. Om deze innovatie te introduceren, zal Adidas een drieledige voorverkoop van de Trefoil Flower NFT houden, gevolgd door een openbare munt. In Tier One, houders van specifieke Adidas NFT’s, waaronder ALTS van Adidas NFT met DECOS ALT[er] Ego, ALTS van Adidas NFT met SOLES ALT[er] Ego, of FEWOCIOUS x FewoWorld: Paint Drops NFT, krijgt vroege toegang en profiteert van gereduceerde prijzen. Voor Tier Two, deelnemers die ten minste één ALTS van Adidas NFT ALT hebben[er] Ego of een FEWOCIOUS NFT krijgt voorverkooptoegang tegen normale prijzen. Ten slotte is Tier Three geschikt voor houders van NFT’s van Gmoney’s Admit One, Bored Ape Yacht Club, Doodles, Inhabants: Generative Identities of Farokh’s Rug Radio-collecties, waardoor ze de mogelijkheid krijgen om deel te nemen aan de voorverkoop. Vroegtijdige toegang tot het muntproces tegen een gereduceerde prijs van 0,2 ETH, gelijk aan ongeveer $ 350 tegen de huidige marktprijs, wordt verleend aan houders van Adidas’ bestaande Alts Decos en Soles NFT’s, evenals Fewocious Paint Drops. Als onderdeel van hun aankondiging , deelt Adidas ook zijn plan om NFC-tags in elk paar fysieke sneakers te integreren, wat een revolutie teweegbrengt in de schoenenwereld. De NFC-tags, die vaak worden aangetroffen in apparaten zoals smartphones en contactloze creditcards, zullen dienen als technologische apparaten die kunnen worden gescand voor verificatie. Wat dit initiatief onderscheidt, is dat elke sneaker met NFC-tag wordt gekoppeld aan een bijbehorende NFT.
Waar fysiek en digitaal elkaar kruisen
Dit project is niet de eerste duik van Adidas in de NFT-markt. Integendeel, het bedrijf waagde zich voor het eerst in deze ruimte toen ze in december 2021 een Bored Ape NFT verwierven. Voortbouwend op deze eerste onderneming bleef Adidas samenwerken met prominente entiteiten in de NFT-ruimte, namelijk de Bored Ape Yacht Club, Punks Comic en gerenommeerde NFT influencer gmoney, om de collectie “Into the Metaverse” te creëren. Volg ons op Google Nieuws
0 reacties